scandinavian love







Försöker planera mitt sovrum lite. Helst av allt vill jag ha det som på bild 3, lite tantigt och mysigt med hyllmeter av böcker överallt (som den boknörd jag ändå är). Men med mer färger. Ska sy ett lapptäcke i brun/orangeton, och måla mina vita sängbord som jag ärvt från farmor & farfar i brunt. Kanske en stor rya på golvet. Helst som täcker hela golvet, men det är så dyrt med ny rya. Så kanske lager på lager från second hand. Ska till Framtid på torsdag och leta sänglampor och tygstuvar till quilten iallafall.

Ett eget hem. Med ett eget hem kommer mycket. Att göra som man vill. Att planera inredning. Blir helt varm och lurvig inuti av att tänka på att jag snart kommer att ha ett hem att kalla mitt, bara mitt. För det har jag aldrig haft. Alltid i andra hand, eller ihop med sambo. Men nu kan jag bestämma själv. Snart.

Det var fint på jobbet idag. Alltid bäst att jobba med Anne. Hon är som den syster jag aldrig har haft. Hon kittlar mig och vi pikar varandra och kör oneliners. Hon ska låna ut sin quiltbok till mig. Plus rullkniv, linjal och skärbräda. Så jävla tacksam. Men hon har ju bott i Amerikatt i halva sitt liv, så vad annat kan man vänta sig än att hon någon gång har sytt ett lapptäcke?

Fick fettisar av vår stammis Lasse. Anne påpekade att Gabby ville ha en med rosa grädde. Lasse sa att det inte fanns att hitta. Tog saken i egna händer och byggde om hennes semla. Med röd karamellfärg och en sprits gjort av bakplåtspapper blev det en semla med rosa inälvor. Gabby blev iallafall sjukt glad när hon kom och hämtade den.

Får väl bjuda på lite ur arkivet också!



Efterklang - Magic Chairs (Spotify-länk)

Fruktansvärt fin skiva från danska Efterklang. Kräver ett par omlyssningar, men gud vilket arrangemang.

Kommentarer
Postat av: Axel N

Gillar lapptäcke, gillar eget hem, gillar Efterklang, gillar M... :)

2010-02-24 @ 13:39:51
Postat av: Tess

Nu är röstningen igång för Veckans blogg, hade vart super bra om du ville rösta på den du tycker ska vinna :)



Hade även vart jätte kul om du hade lust att bli medlem på gratisbio via min länk, om du gör det kommer jag länka till din blogg :)



http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=244624

2010-02-24 @ 13:58:04
URL: http://killmee.net
Postat av: Anonym

HEIDIS NYA KROPP!!

Därför gjorde hon 10 ingrepp!



http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

2010-02-24 @ 14:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: