you need to go see the wizard. ask him for some guts.



Mina föräldrar var här igår med en säng, och skrev en lång, lång lista på saker de ska fixa till mig. Bland annat en förstärkare och högtalare till min vinylspelare. Längtar. Tyvärr dog min vinylsamling (och en stor del av min cd-samling) i en vattenkatastof i deras förråd för några år sen. Så jag måste köpa nya vinyl, och börja om. Mina päron är världsbäst. Jag bjöd på årets första semlor.

Sen kom Matilda, Sandra och Johanna ner från Halmstad. Lagade kyckling och drog ut bordet så att det tog upp hela köket. Drömmer om ett stort kök med ett stort lantköksbord och många långa middagar med goda vänner. Drack gott vin och drog ner till stan vid ett ungefär. Riktigt bra kväll med sen, sen hemgång. Har sett två filmer idag. The Fantastic Mr Fox av Wes Anderson, som var underbar och rolig med röster av alla mina favoriter (bla Bill Murray och jason Schwartzman). Sen såg jag It's complicated med Meryl Streep och den var feelgood. Dricker ett glas rött och försöker samla tankarna. det är mycket som händer just nu, men inget jag känner för att skriva om här. Livet kommer att bli annorlunda i framtiden, på gott och ont. Men när en dörr stängs, öppnas ett fönster, as the good book says.

Kommentarer
Postat av: eva

lät som en väldigt mysig kväll. sånna kvällar värmer bra i små tunga hjärtan. puss

2010-01-31 @ 20:57:49
URL: http://www.evawallmark.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: