i'm not good enough for you paris blue






I lördags jobbade jag 8 timmar. Hade storstädat toaletten dagen innan (torkat golvet under badkaret för hand och sånt smart), och det kändes i mitt bäcken redan på väg till bussen på morgonen. Kände mig enormt gravid. Ni vet, som när man håller handen över korsryggen och vaggar som en anka. Så. Men jag klarade av mina timmar. Åkte direkt ner till Bara Vara där S jobbar extra, och mötte upp med hans systrar och ena systerns man. Sen drack jag öl (San Miguel, 0,0%) och alkoholfria drinkar och satt i baren och hade så sjukt kul fram tills halv 1. Då började ljudnivån bli sinnessjuk och människorna suddiga i konturerna, så jag tog bussen hem och somnade. S fyllde år, så han fyllde sig själv (för första gången sen i augusti måste jag inflika), och kom hem nån gång på morgonen. Minns faktiskt inte när, för jag var så himla trött.

På söndagen hade vi släktkalas med en sådär 20-30 personer i vår tvåa. S storasyster hade gjort chili och bakat bröd. Hans moster stod för tårtbak. Så allt jag behövde göra var att kramas, sitta på en stol, och äta. Perfekt. När alla hade gått däckade jag i tre timmar. Och sen kunde jag inte sova när det var dags för det. Läste Murakami fram tills halv 5 kanske. Idag är jag T R Ö T T A S T. Ska diska undan lite och ta en dusch. Sen ska vi hem till David & Alexandra och äta. Orkar egentligen inte, men har redan lovat. Helt sjukt vad lite ork jag har. På lördag går jag in i tredje trimestern. Då räknas jag som höggravid, och kommer förmodligen bara bli tyngre, tröttare och långsammare. Mamma hade med ett foglossningsbälte igår, och det kändes faktiskt som att det hjälpte. Skönt. På lördag jobbar jag även min sista dag på jobbet. Känns konstigt. En 3½-årig era är över. Efter mammaledigheten ska jag göra något HELT annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: