världens bästa känsla

På lördag fyller Rufus en månad. Tiden går så jäkla fort. Fast det är lite roligare nu när man är mindre osäker och inte freakar ut var femte minut. Fast det kommer nog dröja innan jag slutar titta efter så att han andas stup i kvarten. Speciellt när man är ute med vagnen. Fast det är väl ett normalt, hälsosamt, reptilt beteende.

Var hos BVC idag. Har varit där varje dag och lapiserat Rufus navel som är lite svårläkt. När naveln trillade av så hade han kvar en röd "tapp", så barnmorskan har varje dag penslat på lapis, silvernitrat, så att det ska läka fortare. Tappen har försvunnit, men han är fortfarande lite varig i naveln. Vi ska dit på måndag igen, hoppas att det blir bättre snart. Blöjan ligger liksom och skaver på såret också. Men det är tydligen ganska vanligt att lapisera.

Idag vägdes och mättes han också. 54 cm lång och 3626 gram tung. Han växer så det knakar vår lille groda.

Vi gick ner till stan och fikade på Koppi med Tjörne och Fredrik. Sen Åhléns för inköp av en body och ett par brallor. Åkte hem och lekte och hade musikstund, åt makaroner och korv, och sov middag. Nu sover Rufus äntligen så jag ska äta lite mackor och kolla på Grey's. Sebastian jobbar. Har haft en så himla bra dag. Har hunnit ikapp med mig själv lite tror jag. Har varit väldigt deppig sen förlossningen, men det börjar kännas mycket bättre. Dessutom är det så gudomligt skönt med solsken att man blir helt sprittig i hela kroppen. Och när Rufus igår avfyrade världens leende om och om igen när Sebbe dansade, så känns allt som varit jobbig så VÄRT. Han har lett sen han var 2 veckor, men igår var han så närvarande och liksom skrattade åt att hans pappa var jätterolig. Varje dag är en sån gåva när man har barn. Det känns som att jag nu, när jag återhämtat mig efter förlossningen och snittet i princip inte längre känns, äntligen hittat meningen med livet. Och det är världens bästa känsla.

Kommentarer
Postat av: Pup

Varldens goaste paug! Och ni oxå!

2011-04-08 @ 14:08:25
Postat av: Emma E

Det låter helt underbart <3. Det är det bästa när man hinner ikapp sig själv. Saknar er.

2011-04-08 @ 19:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: