tv4 & hallonbladste


Nu känns det lite som att detta har förvandlats till en reklamsida för min kille, men det struntar jag i. I morgon spelar Sebbe på TV4 Nyhetsmorgon, så jag tycker att alla ska gå upp klockan 7 och bänka er med tutor och champagne framför teven och titta!

Han åkte upp till Stockholm tidigt i morse och det är redan alldeles för tomt. Men jag ska på föräldraträff klockan 13 för att prata om tiden efter BB och amning. Sen ska jag shoppa smink.

Vaknade 5 i morse. Kunde dock somna om snabbt när Sebbe hade åkt så nu känner jag mig relativt utvilad. Dricker min första kopp hallonbladste. Det har en toniserande verkan på livmodern och hjälper, om man tar det dagligen under graviditetens sista 6-8 veckor, till att förbereda livmodermuskulaturen inför förlossningen och kan på så sätt göra det lättare att föda barn. Enligt många mammor (har Googlat järnet) så har det faktiskt haft en jättebra effekt och verkan, och förkortar blödningen efter förlossning samt hjälper livmodern att återhämta sig snabbare. Väl värt ett försök i alla fall. Det smakar gott (med lite honung) och är bloody red.

Har dragit ner på kaffedrickandet helt omedvetet de senaste månaderna. Bara druckit Earl Green på morgonen. Känner mig alldeles för uppe i varv av kaffe och behöver dessutom kissa typ 375 gånger oftare. Vilket är jobbigt när man redan kissar ungefär 1 miljard gånger under ett dygn. Så att byta te känns bara fräscht!

Igår bröt jag mot inte-köpa-mer-bebiskläder-regeln IGEN. Oii har slutrea nu (50-70%) och jag var bara tvungen att köpa den här från Mini Rodini... Söt eller.



Nu ska jag packa upp skötbordet så att jag kan börja måla det. Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: