sprutdag


I söndags var vi på BBQ hos Sebastians pappa, som bor högst upp i samma trapp som oss. Hans takterass var stekhet och Rufus satt i blöjan och drack vatten ur en nappflaska. Det är svårt med spädbarn när det är såhär varmt. De kan ju inte reglera sin kroppsvärme, så man måste hålla koll hela tiden. Idag efter föräldraträffen (babymassagen) åkte vi till Väla, och bussen var som en bastu. Satt och fläktade honom med en tidning hela resan. På väg hem var bussen sval och skön. Verkligen undantaget som bekräftar regeln...
Hela helgen var skitbra. Sebbes bror Peter och hans fru Kim var på besök från New York, och vi hängde med dem rätt mycket. Sebbe spelade på I Love HBG, vi grillade hos Sebbes syster Michelle & hennes man Jocke, var på BBQ och satt sen i hamnen och drack vin. Jag pumpade och gav Rufus ersättning så att jag också kunde dricka lite vin. Skönt att "vara med" för en gångs skull. Fast det blir nog inget mer fusk på länge. Även fast jag är Maria, och inte bara 100% mamma, så känns det lite ansvarslöst och onödigt. Men det var skönt att bli lite salongs. Typ ett år sen sist. Fast man är väldigt lättpåverkad.
Imorgon fyller Rufus 3 månader. Tiden bara flyger iväg. Han ska till BVC och få två vaccinsprutor. Jag är skitnervös. Hatar sprutor. Men jag ska försöka att vara stark. Inte bryta ihop. Är säker på att det kommer att gå bra dock. Sebbe är i Stockholm och spelar, så jag får hålla barnmorskans hand istället. Om hon inte tycker att den är alldeles för kallsvettig av nervositet.
Sen ska jag till sjukhuset och ta blodprov. Ska gå till botten med min trötthet nu. Det är inte normalt att vilja sova dygnet runt, även fast jag är småbarnsmamma. Rufus sover väldigt regelbundet och bra. Ändå är jag dödstrött dygnet runt. Ej kul. Men nu ska jag alltså äntligen kolla upp det. Så det blir en riktig sprutdag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: