trött på att vara trött

Igår när vi skulle titta på film så drog jag ner min externa hårddisk i golvet så att den började skrika. Sen kunde datorn inte hitta den. Jag har alla mina foto på den, men jag tänker inte bli ledsen över det förrän jag bett någon titta på den och komma fram till vad som har hänt. Ett fall på en halv meter borde väl inte kunna döda en extern hårddisk? Den har till och med gummikanter. Håller alla mina tummar för att bilderna har klarat sig.

Jag har varit så TRÖTT och haft jobbig hjärtklappning de senaste dagarna. Järntabletterna hjälper inte mycket. Imorgon ska jag på glukostest. Då testar barnmorskan om jag har graviddiabetes. Jag undrar om hon inte borde ta ett blodprov också och kolla mitt järnvärde. Sist jag var där sa jag att jag är extremt trött. Så trött att jag knappt ens hade orkat komma dit. Hon sa bara att jag skulle ta järntabletter. Men jag tror att hon sa att vi skulle se om det blivit bättre nästa gång jag kom dit. Det blir ju inte bättre av att det är så mörkt ute jämt och ständigt. Jag går upp och äter frukost ganska tidigt varje dag, för att jag vaknar och är jättehungrig. Men sen somnar jag oftast om igen. Och när jag sen är uppe igen så stannar solen inte speciellt länge. Idag var den uppe 8.18, och nere igen sju timmar senare.

Gravidtrött plus vintertrött är lika med supermegatrött. Jag försöker planera in lite saker att göra, men när jag sedan väl ska göra dem så går det inte. Jag orkar inte. Jag blir så frustrerad och rastlös, men jag orkar verkligen inte. Jag känner mig som en urvriden trasa. Som att jag varit vaken i flera dygn i sträck. Kan somna upp och ner i soffan. Jag hade kunnat somna på ett varuhus i rusningstid. Eller under vingen på ett jumbojet. Den här tröttheten är omänsklig.

Nu ska jag ta hissen upp till svärfar och hämta en citron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: