epilepsy is dancing



Var på Framtid idag och såg den hr fina gamla ambulansen stå utanför. Pirrepartiet är kreativa minsann!
Var ganska hungrig eftersom jag inte ätit frukost (dumma jag), och när en jobbig kvinna stod bredvid mig och började dra i kläderna jag tittade på så låtsades jag rätta till väskan så att hon fick min armbåge i huvudet. He-he. Sa förstås "OJ! FÖRLÅT!" men hon avlägsnade sig som planerat. Folk på Framtid är som hyenor över köttstycken. Inte alla men vissa. Mest äldre kvinnor. Rafs, rafs. Snabbt ska det gå. Ingen hänsyn till att en massa andra också finns i närheten och vill undvika knuffar och flåsande. Men armbågen i huvudet brukar funka.

Hittade en blå bärsele från Japan som heter Kodomo (som betyder bebis på japanska). 30:-, megafyndet fyndetsson! Vem har sagt att det måste vara dyrt att skaffa bebis? Jag har absolut inget emot second hand. Det känns tvärtom bra att återanvända och inte bidra till konsumenthetsen. Dessutom innehåller bebiskläder från second hand noll gifter eftersom de blivit tvättade så många gånger. Och ibland hittar man även nya prylar. Tex barnvagn och crib kommer jag att köpa begagnat. Mest för att jag vill sova med bebis och kanske inte använder sängen så mycket. Och barnvagnar är fruktansvärt dyra nya, och används inte alls så länge = inte så slitna. Hittade även lite retro-bebiskläder. Och en kofta och ett linne till mig. Det roligaste var att jag hittade "På Smällen - från A till Bebis" i bokhörnan. Funderade på att köpa den själv eftersom jag tycker så mycket om den och för att den innehåller bra tips angående barnvagnar, kläder och prylar osv. Fick den och Fight Club för 15 pickadoller! Så en bra loppisdag var det allt. Synd bara att jag blir så trött för ingenting. Var tvungen att vila middag när jag kom hem till S.

Ska duscha och gå ner till Åhléns. Min kompis och granne Betty har födelsedags-hatt-kalas och jag har ingen present. Har egentligen noll ork, men känner att jag måste vara lite social. Dessutom kommer ju bästa Emma, Tobias och min granne Dennis. Ska titta på när alla andra dricker alkohol. Alltid lika roligt (obs, jag är seriös).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: