minisemester



Jag och Rufus är hemma hos mina föräldrar. S var i Stockholm igår och spelade så vi passade på att åka hit för lite avkoppling och för att träffa familjen. Vi har haft det jättebra och Rufus blir helt bortskämd med saker. Idag fick han en snuttefilt som han ÄLSKAR. Lägger man den över hans ögon slocknar han på två röda.

Vi ska snart åka hem och ha filmkväll. The King's Speech. Fick den Oscar för bästa film? Jag såg inte Oscarsgalan i år, kanske första gången på minst 10 år. Noll koll och totalt inne i bebisbubblan. Allt som inte har med Rufus att göta är tråkigt, typ. Man är så rolig. Ibland när någon pratar så är jag bara helt blank i huvudet. Och något vettigt att säga har man inte heller. Glömmer vad saker heter och vad grammatik är. Och ovanpå det trötthet eftersom sömnen är så upphackad. Max 4 timmar har jag sovit som längst tror jag. Inte konstigt man känner sig lite låg. Mest som en mjölkko. Men det blir bättre och känns lättare och mer naturligt för varje dag som går. Snart kan jag börja träna så smått också, och då frigörs det en massa glada endorfiner. Någon som vet om det finns babygympa i Helsingborg? Annars får det bli babysim.

Kommentarer
Postat av: Emma E

Hej <3! Jag tror att Friskis har mamma&barngympa och där jag gick på yoga har de mammayoga som man får ha barnen med på tills de kan krypa - det är inte så dyrt som den vanliga yogan heller. Friskis tror jag "bara" kostar 400 eller nåt. Barngympan är ju för DIN skull mest och babysimmet för bebisens. Annars finns det babyrytmik och babysång och sånt för deras skull, men jag vet inte var. <3 Hoppas vi ses snart, och hälsa the Ekelounds.

2011-04-19 @ 18:57:52
Postat av: Maria

Jag vill mest gå på nåt för Rufus skull, men vill träna lite lätt själv också och ändå ha med honom. Har letat runt på Google men hittade inget. Yogastället heter Prebalans va? Ska kolla upp, hade varit mysigt. Lite ro i kropp och själ. Känner mig så stressad och skulle behöva klona mig tror jag! Tack för tips. <3

2011-04-20 @ 00:44:56
Postat av: Emma E

Ja, det är Prebalans. Är sur på mig själv för att jag aldrig gick på det när jag fått Siri, men det var så mycket då.. Ja, du vet ju själv :D. Och som sagt, när de börjar krypa eller förflytta sig så får man inte gå i den gruppen längre, men då finns det nog annat har jag för mig. Fast det tar ju rätt lång tid för de flesta innan de kryper. Där är supermysigt och man får verkligen ro i kropp och själ. Kolla upp det!! Puss!

2011-04-20 @ 10:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: