no baby yet

Ingen bebis ännu. Men jag är lugn. Jag stressar inte. Jag är inte otålig. Har inte stirrat mig blind på det beräknade datumet, för jag vet att man oftast går över tiden med första barnet. Min mamma födde mig fem dagar över tiden, och det sägs ju att man undermedvetet minns sin egen förlossning och att man får en relativt likadan som sin mamma. Ska bli spännande att se om det stämmer.

Har vänt tillbaka dygnet nu och försöker hålla mig uppe under dagarna. Det är så tråkigt för jag har inte så mycket att göra. Sitter vid datorn. Läser. Lagar mat. Städar. Igår var vi hos mina föräldrar och åt söndagsmiddag i fem timmar, så då gick ju dagen ganska snabbt. Åt godaste köttgrytan, klappade katter och tittade på gamla foto.

Hittade finaste overallen från Mini Rodini. Önskar.


Den är jättelik min jeansjacka från Monki.

Men jag har fortfarande inte fått min beställning från Oii. Håller på och tjafsar fram och tillbaka. De "hittar inte min order" trots att de dragit pengar. Och overallen är ju för länge sen slut, så jag vet inte hur det här kommer att sluta. Vill iallafall ha mina pengar tillbaka. Så nu är jag lite rädd för att beställa därifrån. Fast jag har aldrig hört nån annan som inte fått sina grejer. Så himla typiskt. Och synd, för jag ville verkligen ha overallen jag beställde. Snyft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: