jesus was a crossmaker

Och det stämmer så himla bra! Jag och bebisen i magen är mest inne i en sovperiod. Jag däckar överallt och sover som en liten gris och är ungefär lika rolig att umgås med som en prydnadskudde. Bebisen är inne i en växspurt så det är väl därför han sover den mesta av tiden och spenderar resten med att försöka bryta sig ut genom huden eller att ha hicka. Sebastian däremot. Ojojoj. Han har energi för tre och fixar och donar. Boar. Han städar och diskar och lagar mat och torkar av ytor och ringer rörmokaren när vattnet i vasken i badrummet rinner rakt ut på golvet. Han kokar kaffe och underhåller rörmokaren. Han klappar på mig, smörjer olja på magen och hjälper mig med tvätten. Kort sagt är han den perfekta sambon. Roligt då att läsa i min Babybump-app att män ofta blir såna där just i denna perioden. Så att mamman och bebsien kan ligga och jäsa.
Fick paket av mamma på posten med Elle, Gravid, Vi Föräldrar och lotter. Bästa mamma. precis vad jag behöver nu när tv bara visar reklam och min bok känns tung och svårläst. Något lättsamt. Tack så mycket, i love you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: