just like honey


Läste att Miranda Kerr & Orlando Bloom fick sin pojke den 6 januari. Det är roligt att "följa" kändisar som är gravida samtidigt. En annan som också skulle ha fått en bebis nu i januari är Lily Allen. Som tragiskt nog fick missfall i femte månaden.
Ska försöka ta lite fina bilder på magen innan den blir för stor. I sjunde månaden är magen sådär gravidperfekt, sen blir den bara stor, otymplig och fylld av bristningar. Är nu i åttonde månaden och har fått några stycken. Men det gör mig ingenting. De bleknar ju med tiden och är kanske det enda kroppsliga minnet man har kvar sen om några år. Gravidtatueringar, som de också kallas.
Nu har vi fått upp hyllan, lite bebissaker och barnböcker. Bara ett skötbord som fattas. Och en klädstång att ha under hyllan. Det blev så himla fint. Tar tillbaka det där med tummen mitt i handen för det gick faktiskt väldigt smidigt att få upp hyllan. Övning ger färdighet, som man säger.
Men jag känner mig bara så tung, trött och irriterad. Har lite svårt att glädjas åt småsaker just nu. Tycker inte att någonting är speciellt roligt. Vill ha tillbaka min gamla vanliga kropp så att jag kan gå ut. Gå och fika. Träffa människor. Som det är nu känns det som att jag sprungit en mil bara jag dammsugit ett rum. Jag tar babysteps och hoppas på att min omgivning står ut med att man är lika rolig som Skalman. Träffar typ bara Sebbe just nu så det är han som får ta mitt dåliga humör. Han förtjänar ett pris. Men det får han ju snart. En liten nybakad bebisbulle.
Bebisen väger c:a 2279 gram.
Bebisen är c:a 45,7 cm från hjässa till fot.
Du har klarat av 83% av graviditeten.
Du har 46 dagar till förlossningen.

Kommentarer
Postat av: P

När jag var gravid blev jag anfådd av att borsta tänderna! :D

2011-01-11 @ 07:54:31
Postat av: Emma E

Saknar dig hjärtat! Säg till om du orkar leka någon dag, jag har all tid i världen och står ut med vilket humör som helst. Jag vet ju själv hur det är att vara en Skalman. Vi behöver inte ens prata, bara hålla handen och känna livet <3.

2011-01-11 @ 10:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: