lovely day & new stuff

En dag på stan med mitt hjärta. Vi var först hos barnmorskan och lämnade lite prover. Allt var bara jättebra. Ingen havandeskapsförgiftning alltså. Så skönt. Det enda som är riktigt jobbigt är att jag sover som en kratta om natten. Vaknar oftast vid 6 för toabesök och sen kan jag icke somna om. Hela dagen blir vimmelkantig och jag blir lätt irriterad när jag aldrig får sova ut. Dock tog jag igen det igår då jag sov mest hela dagen. Så mycket för en dag på tu man hand med Sebastian. Men vi tog igen det lite idag. Trots att hans lillasyster Rebecka var med på Koppi och Dennis var med på IKEA. Köpte det sista till bebisen, förutom en klädstång. Hur svårt ska det vara att hitta en klädstång som man skruvar direkt på väggen? Lite som en handdukshängare fast tjock som en klädstång. Får väl bli så att vi köper en handdukstorkare och nöjer oss med det. Barngalgar är ju ändå lite mindre. Blir nog bra det.
Har byggt ihop en lampa som vi köpte, lite som ett pussel av plast, men det blev fint som tusan. Måste ju såklart visa en bild även om den inte gör lampan rättvisa. IKEA kan vara så himla bra på tusen olika sätt ibland. Man kan hitta så fina guldkorn. Har letat efter något att ha på öppna spisen och lampan passar verkligen. Mysporrigt ljus sprider den också. Kan ju behövas nu i gråa januari när man är åtta månader gravid och bara ligger och jäser och myser på soffan.
Fin va?
Snart kommer Sebbe och Dennis som varit och storhandlat på Maxi. Den här tjocka tjejen fick stanna hemma. Kan knappt röra mig nu. Fogarna värker och jag planerar nu att bara äta min nyköpta kycklingcurrypizza och läsa Sookie Stackhouse. Älskar den här dagen, det är värt alla onda foglossningssmärtor i hela världen att komma ut och göra saker.

Kommentarer
Postat av: Eva

CD och BB så tätt. Vilket år det blir!

Kram

2011-01-26 @ 07:54:31
URL: http://medfingrarnaijorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: