knästrumpor, spetstrosor och dimmig promenad











Jag har ju alltid sagt att Rufus kommer att bli en liten ballerina, så därför klär jag honom i knästrumpor och spetstrosor (nej, det är bara blöjan som sticker ut). Pojkigheten får bilbodyn stå för. Bra att blanda tycker jag.

Gick en ganska lång promenad med mamma (igår, söndag). Foglossningen är puts väck. Så skönt så ni förstår inte. Jag kan GÅ igen. Utan att känna mig som en 90-årig gammal tant. I slutet av graviditeten ville jag ha rullstol. Nu vill jag dansa och hoppa, men det får jag ju inte på ett tag. Snittet måste ju läka och bli fint. Sen ska jag banne mig skriva in mig på SATS. Idag vägde jag förresten 77.1 kg (vet inte ens vad jag vägde strax innan förlossningen, men kanske 85?). Magen är på väg bort. Snart är den ett minne blott. Snart bleknar bristningarna. Snart är jag mig själv. Snart kan jag sova på mage igen. Det har jag verkligen saknat.

Iso följde med oss hela vägen. Vi gick förbi Jonnas hus och hon kom ut och sa hej. Iso gömde sig bakom ett staket och tittade på Jonnas söta kattunge. Så sjukt skönt att vara ute. Åh, ni fattar ej. Tänk själv att sitta instängd i många långa månader. Helt plötsligt är jag FRI. Måste såklart ta det jättelugnt fortfarande. Men jag kan RÖRA mig. Ahhh. SÅ SKÖNT. Kan sitta med benen i kors! Jubel.

Kommentarer
Postat av: Loppan

Roligt att man ser .iso följa efter er överallt :D Å va gullig Rufus är, det är så man vill pussa hela honom full med dreggel :))

2011-03-21 @ 17:57:03
Postat av: Therése

Kan rekommendera barnpassningen på SATS, jag jobbar nämligen där;)

2011-03-21 @ 18:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: