liten uppdatering i mitten av natten


Jag har inte hunnit/orkat uppdatera här. Har haft fullt upp med bebisen. Han har börjat upptäcka grejer runt omkring sig, tex är det jätteroligt att ligga i babygymmet och slå på grejerna som hänger där. Även mysigt att ligga och känna på fårfällen som jag lagt i babysittern. Han knorrar av förtjusning när jag lägger honom där och han bara har blöjan på sig. Så mysigt, tycker han. Han är även väldigt stark i nacken, men kan fortfarande "tappa huvudet" ibland. Dock går det att lyfta honom över huvudet så att han flyger. Och när han ligger på mage håller han upp huvudet rätt länge. Det är skönt att slippa hålla en hand på huvudet hela tiden. Man har en hand fri att göra saker med och slipper vara nervös för det. Snart håller han upp det helt, det ska bli skönt. Om en vecka blir han två månader. Förstår inte hur tiden kan gå så snabbt, men man har ju fullt upp hela tiden och det händer nya saker varje dag. Han blir mer och mer en liten person som kan kommunicera mer än med bara skrik. Man lär sig snabbt vad han vill ha. Full service dygnet runt är det såklart, vilket tär på både kropp och psyke. Han har börjat somna tidigare på kvällen. Runt 21-22, men vaknar oftast var tredje timme för lite käk. Man får helt enkelt hålla i bakhuvudet att det inte kommer att vara såhär för evigt. Jag har ju min kära kille som är hemma varje dag med mig, så han brukar ofta ta honom på förmiddagen så att jag får några timmars extra sömn. Verkligen guld värt. Då orkar jag sköta hushållet utan att vara en zombiemamma. Det är ju såklart jobbigt med upphackad sömn, men i värsta fall får jag ta en lur på dagen. Fast det behöver jag inte göra så ofta. Nu är det dags för sömn. Ett litet tag iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: