lovely june

Nu är det äntligen sommar och juni. Det är exakt ett år sen jag blev gravid, och kroppen börjar sakta att återhämta sig. Jag ska börja träna snart tänkte jag. Det är tråkigt att inte kunna använda sina gamla kläder, och ännu tråkigare att gömma sig under storlek L för att dölja sin mage. Kan inte köra på så hårt eftersom det kan påverka amningen, men jag ska försöka ge mig ut i slingan minst tre gånger per vecka. Med eller utan vagn. Går betydligt saktare när jag har vagn. Det är inget terrängfordon vi har skaffat.
Det har hänt en del. Rufus har börjat sova i sin egen säng. Han sov i en gammal vagninsats mitt i sängen förut, men den blev för trång. Han låg och slog i kanterna av frustration och vi tyckte synd om honom. Han sov med mig rätt mycket också, men min sömn blev störd av att jag hela tiden var tvungen att tänka på att han låg där. Så vi flyttade spjälsängen så att han sover bredvid mig. Och nu sover vi alla så mycket bättre. Det är fortfarande amning var tredje eller fjärde timme på nätterna, men han har sovit som mest 5 och en halv timme på raken.
Han växer snabbt. Ett kvarts kilo eller mer i veckan. Han har vuxit minst 12 cm på längden sen han föddes.
Jag mår även tusen gånger bättre. Tog tag i allt och öppnade upp. Insåg att jag inte mådde bra pga att jag fick göra kejsarsnitt. Det är jättevanligt och inget jag skäms för. Är glad att jag sökte hjälp, för livet är mycket ljusare och jag kan bry mig om mina nära och kära igen. Inte bara vara instängd i en bubbla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: