pittoreskt



alla blickar är ögonblick
mina intryck är suddiga

jag går hemifrån jag går hem till dig
du röker vid köksbordet
du pressar kaffe
du är som en bästa vän
det behövder inte vara mer än så

alla intryck behöver inte vara kärlek
och all kärlek behöver inte vara sann
det kan vara en illusion
som när asfalten ångar på sommaren

det kanske inte finns något där när jag försöker ta på det
du kanske drömmer om någon annan
när du röker ut genom fönstret och tittar på månen
och tänker att någon annan kanske står under månen just nu
och tänker på dig

så underligt stor världen är
så många öden som ska flätas samman med mitt
hur alla tankar redan är tänkta
miljontals gånger på en minut
hur alla ord är sagda

hur du viskar att det gör ingenting om du är tyst
allt är sagt
allt är sagt
och hela världen finns i dina ögon
det glöder svagt där bak
som en cigarett

du håller upp din
i en tafatt gest
men jag tycker att det känns förnedrande
att jämföra min själ med en glödande cigarett
men jag säger ingenting
jag ligger på ditt golv tänker life is swell
även om vi inte vågar ta på varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: