nobody sees me like you do

Har haft en riktig slappesöndag. Varje dag är rätt så slapp för mig nu för tiden. Men igår var jag på dop. Det var riktigt fint och ett par tårar kröp fram i ögonvrån när Siri fick det heliga vattnet över sitt lilla huvud. Det var tre dop på samma gång och prästen verkade lite förvirrad, men allt var bara fint. Träffade Emmas mamma, pappa och mormor, och det var säkert tio år sen sist. Så himla roligt. Åkte hem till Emmas hus i Gantofta och drack kaffe, åt doptårta och Tobias fabulösa bullar. Det öppnades paket och Siri fick bland annat världens sötaste lapptäcke. Det fick mig att minnas att jag har ett lapptäckeprojekt som ligger och väntar på mig. Och det är dags att ta itu med det nu, känner jag. Är ledig nästan hela nästa vecka och behöver ett tidsfördriv som inte innebär att begrava mig i en bokhög.

Gick en lång, snabb promenad idag. Äntligen är jag lite piggare igen. Har varit i något slags zombiestadie den senaste månaden. Sakta men säkert återvänder jag ur min bubbla.

Imorgon ska jag upp jättetidigt. Fast jag har sett fram emot imorgon i två månader så det gör inget.

Nu - grönt té och den här filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: