28+6


28+0. Blev så glad när jag hittade den där leopardmönstrade kjolen i garderoben. Men efter en liten stund var mina revben sönderpressade, så jag fick glömma den.

Har varit i Stockholm söndag-torsdag, och det var fint! Bodde hos min storebror Martin och hans tjej Sara. På måndagen var jag och Martin ute i Gamla Stan. Jag skulle köpa en bok på SF bokhandeln. Det var halt och snöigt och jag fick hålla mig i väggen eller Martin hela tiden för att inte ramla. Läskigt. Man är ju inte direkt smidig när man bär runt på en kanonkula. Sen skulle Martin till doktorn så jag gick Götgatan upp och kollade i en massa butiker, handlade på ICA och gick hela vägen hem, vilket innebar slutet av Folkungagatan. Måste röra på mig! tänkte jag och var positiv som en lärka! Holy madre mina stackars höfter. Glömde såklart mitt gravidbälte hemma också. Så på tisdagen var jag stel som en gammal pinne.

Sebbe kom upp med tåget så jag följde med honom och repade på Hotell Clarion Sign, och sen spelade han och tre andra artister på kvällen. Bäst var såklart Sebbe, men Liz Green var gudomlig. En söt liten engelsk, ganska blygsam och rolig tjej med en enorm röst. Träffade alla skivbolagsmänniskor också och det var kul att få ett ansikte till namnen.

På onsdagen åkte Sebbe hem igen och jag slappade mest. Men jag blev så himla rastlös och kände att jag var tvungen att ta mig ut en stund nu när jag ändå var i Stockholm, hur ont det än gjorde att gå. Gick i lite butiker i centrum. Hittade ett par jeans! Storlek 42. Men ett par jeans liksom. Och de var billiga också. Plus en tidig julklapp till Sebbe. En senapsbrun mössa. Sen åkte jag hem och blev matad med min brors underbara mat, en Studio Ghibli-film och slutligen sömn eftersom tåget hem gick 06.21...

En fantastisk helg på alla sätt och vis, trots graviditet. Har världens bästa storebror och världens bästa storebrorstjej!

Men det var definitivt sista gången innan förlossning som jag gör något sånt stort. Nu är det VILA som gäller. Kände att jag fick lite mer sammandragningar än vanligt när jag var där uppe, och det är väl ett tecken på att jag måste ta det lugnare. Vill inte stressa ut den lille korven innan han är färdigbakad.

Resan hem tog 6 timmar, och den sista biten började jag nästan gråta av smärta. Så sjukt ont i rygg och bäcken. När jag kom hem bäddades jag ner och somnade som en sten på havets botten. Och idag åkte Sebbe till Stockholm igen, stackaren. Det är ingen rolig tågresa, och att åka upp två gånger inom loppet av 5 dagar kan icke vara speciellt kul.

Just det! Jag har gått igenom den ENORMA resväskan med bebiskläder som vi fått låna av Alex & David. Helt sinnessjukt mycket kläder. Behöver i princip inte köpa ett enda plagg under hela första året. LOVELY! Lånade även ett babygym och lite grejer till barnvagnen. Så sjukt snällt.

SJUTTIOSJU DAGAR KVAR!

Kommentarer
Postat av: Emma E

Härliga tider! <3 Ses vi i morgon hos Johanna?! Jag har också lite saker som du gärna får låna om du vill. Babysitter, gåstol och gå"rullator" - som Siri använder nu men antagligen snart tröttnar på ;). Då kan lille Ru få ta över och träna upp sina smäckra muskler så att han kan springa efter sin "storasyster"!!! Så sjukt bra att han är kille för de brukar vara lite starkare och snabbare på att lära sig - och Siri är så långsam.. så de kanske möts på mitten, haha! Puss på dig!

2010-12-11 @ 10:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: