i am a bird now



Vi var på glukostest igår och jag hade inte diabetes (hade 7 i blodsocker). Vi var massor av mammor som drällde i väntrummet. Stora magar och benen uppe på någon pall. Väntetiden på två timmar gick rätt snabbt.

Barnmorskan kollade även järnvärdet och det låg på 126. Tror det är dåligt om det ligger under 100. Men jag har ju ätit Mitt Val Kvinna sen inskrivningen på MVC, samt järntabletter sen förra besöket (då hon inte kollade blodvärdet utan enbart sa att jag borde ta järntabletter om jag kände mig trött). Så antingen har järntabletterna hjälpt, eller så hade jag aldrig dåligt järnvärde.

Något som däremot var dåligt var mitt blodtryck. 90/60. Tydligen var det därför jag alltid känner mig så trött. Hennes rekommendation var att försöka röra på mig mer. Men det kanske inte är så lätt när jag känner mig yr och vimsig hela tiden. Ska försöka promenera lite mer, så länge fogarna håller. Har accepterat att det kommer att vara såhär de sista 3 månaderna nu, bara till att gilla läget liksom.

Längtar så mycket efter min lilla bebis... Nu är det bara 85 DAGAR kvar!

Bebisen i magen mådde förresten megabra. SF-måttet var 28,5 i vecka 28 vilket är perfekt. Livmodern växer med andra ord precis som den ska. Lillens hjärta slog mellan 130-140 slag per minut vilket också är fint. Han ligger just nu med ryggen åt höger sett uppifrån, och sparkar mig därför i nedre vänstra delen av magen. Han kommer att vända sig runt vecka 35 för att lägga sig med huvudet neråt och fixera sig där i väntan på förlossning. Men just nu ligger han nog rätt skönt för han har legat så i ett par veckor. Lilla hjärtat... <3

Mitt lapptäcke är förresten nästan klart. Visar bild sen. Ska bara sy kanter på det, och det tyget ligger just nu i tvätten. Funderar på att sy ett lapptäcke till vår dubbelsäng sen. Måste ut på tygjakt alltså. Så mycket tid, så lite ork.

Ska äta middag med Fia klockan sju på Haket. En dusch, en macka och byta kläder. Nu.

Kommentarer
Postat av: Emma E

Skönt att allt var bra! Jag får komma in till dig med vagnen och burna loss lite gång :D. Siri låg också med ryggen åt höger. I princip hela tiden <3.

2010-12-03 @ 17:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: