you look like rain



Alela Diane - The Pirate's Gospel 

För er som tycker om First Aid Kit, Bon Iver, Fleet Foxes och Vandaveer. Holy shit it's good.

Det börjar hända bra saker. Men jag vågar inte tänka att det är bra förrän jag vet, och står där, och är säker. Har haft så fruktansvärt många motgångar så jag är liksom fast i tillståndet av "dåliga nyheter kommer aldrig ensamma". Men såklart håller jag mina små tummar och hoppas på en ljus och bra framtid.

Vrede är alltid ett bra medel mot hjärtesorg - särskilt om man har väldigt bra skäl till att känna sig kränkt. I månader klängde jag mig fast i en intensiv hätskhet. Det hjälpte mig att hantera hans summariska avspisning. Jag hade begått ett stort misstag.

Efter vrede kommer förtrytelse. Efter förtrytelse kommer bitterhet. Och när den, med sin fräna eftersmak, äntligen avtar finns vanligtvis bara trånaden kvar. En bedrövlig cocktail av resignation och saknad som ryms i begreppet "dyrköpta erfarenheter", värdigt att broderas på väggbonader.

Läser en FANTASTISK bok just nu. Som är anledningen till att jag somnade klockan 5.20 imorse och nu känner mig lagom grötig i huvudet. Men det är det värt. Mer om den sen. Nu dusch, sen jobb.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Lyssna på Laura Marling! Är förälskad.

2010-02-18 @ 13:31:44
URL: http://gmalmros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: