yes, we have no bananas



Är sjuk, har tappat rösten, har feber och pendlar mellan morfin, rosenrot, ipren och koffein. Orkar inte ta en massa morfin och sova bort dagen så jag lider mig igenom långa timmar med rakbladshals.

Måste dessutom gå och köpa mat, för jag måste ju äta middag.

Var hos doktorn igår och fick hostmedicin och passade på att ta prover på sköldkörteln. Jag kan sova en hel dag ibland. Speciellt när jag jobbat många dagar i sträck. Då behöver jag en sovdag. Och det är ju inte speciellt kul. Jag ska ju vara ung och pigg och produktiv och inte ligga i sängen i ett dygn som en gammal trött gubbe. Doktor Pedersen skulle ringa om han hittade något fel. Känner på mig att han kommer säga nåt i stil med "hur orkar du ens stå upp när din sköldkörtel inte fungerar". Och att jag får hjälp och blir pigg. Zombiestyle är inte min style.

Är urkass på att vara sjuk. Försöker frosta av frysen för den är kass och frostar/isar igen totalt en gång i månaden. Men den vägrar. Hackade stora isklumpar med kökssaxen och hackade även upp min tumme. Ska sätta mig med hårfönen sen. Maten står på balkongen. Men solen står på just nu så det känns som att det är rätt så olönt.

Måste alltså byta frys snart. När jag får första hand så ska jag terra hyresvärden. Gick med i hyresgästföreningen igår, hög på morfin. Fast det känns ändå som ett smart val. Mannen som ringde på hette Panther. Måste egentligen ringa hyresvärden NU angående övertaget, men har som sagt ingen röst. Suck.

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Koffeinpigg & frustrerad
Favoritgodis: Äter aldrig godis... är en chipsperson
Är det nåt du absolut inte äter: Inälvsmat, griskött
Kläder just nu: Bruna jeans, PARIS-tee
Musik just nu: Arthur Russell - Nobody wants a lonely heart
Vad sa du senast: Berättade för min chef att jag är sjukskriven till söndag
Sommarplaner: Förhoppningsvis jobba mycket, sola mycket och dricka mycket vin
Fisk eller badkruka: Badar bara om det är varmt, så jag får väl säga badkruka
Saft eller alkohol: Alkohol
Hur många kuddar sover du med: Tre
Favoritväder: Sol!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Internet, säng, machete
Spelar du nåt instrument: Nej
Morgon- eller nattmänniska: Natt, men försöker ändra på det
Sparare eller slösare: Har tyvärr inte så mycket att spara
Bästa film: Into The Wild
Tror på liv på andra planeter: Nej
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja
Älskar du henne/honom fortfarande: Ja, men som kompis
Har du några homosexuella vänner: Ja
Tror du på mirakel: Tror på slumpen
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Självklart
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Försöker iallafall att vara det
Ser du på kärleken som ett misstag: Ibland
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Två
Bio eller promenad: Bio
Är du kittlig: Jätte
Snarkar du: Ja ibland, när jag ligger konstigt
Stjärntecken: Jungfru
Rädd för insekter: Ja, jag hatar insekter
Äckligaste insekten: Spindlar
Det här är jag bra på: Skriva, analysera, laga mat
Bästa bok: The secret history
Vad vill du jobba som: Vill skriva, och ha brödjobb i klädbutik
Chips, morötter eller godis: Chips
Pizza eller hamburgare: Hemmagjord pizza
Skriver du dagbok: Ja, både papper och blogg
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig: Planerar en ny liten tatuering just nu
Stökigt eller välstädat: Välstädat
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Kanske
Saltar du på maten: Ja
Gillar du att sjunga: Sjunger, nynnar eller visslar alltid
Anser du att du är stark: Haha, nej... inte fysiskt iaf
Brukar du sola: Ja, men jag är nog pigmentlös
Röker du: Ja tyvärr
Snusar du: Nej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: