i had the blues but i shook them loose



25 veckor, 2 dagar.

Nu är det under 15 veckor kvar till beräknad födsel. Är blandat nervös och lugn. Vi ska gå föräldrakurs först i januari, så jag hoppas att kotten stannar i magen. Jag känner att jag behöver lite mer teoretisk utbildning innan jag ska föda ett barn. Även om jag aldrig kommer att vara helt redo för det. Tror jag. Det kommer ju aldrig att bli som jag tror att det ska bli. Har ändå en ganska positiv bild, men är nervös inför smärtan. Fast det är ju en positiv smärta. Något fantastiskt kommer ur den. En liten bebis, liksom. Kan knappt fatta det.

Allting är nästan klart inför bebis ankomst. Vi fattas bara skötbord (ska köpa SNIGLAR från ikea och måla brunt), skötbädd, täcke och kudde. Och lite småprylar som tex tvättlappar, men ikea har jättefina billiga så jag ska köpa på mig ett lager. Sen kommer man väl på efter hand vad man behöver. Svårt att veta, och onödigt att köpa tex bröstpump nu. Jag vet ju inte om jag ens kommer att behöva det.

Jag var på Ullared i torsdags med min kära, fina mamma, min lillebrors tjej Hanna och hennes kompis Raija. Köpte kläder i storlek 60+ och en massa småprylar, mammakläder och lammullsfäll till barnvagnen. Ullared är riktigt bra att åka till när man vill handla bebisprylar. Packade upp allt igår när S kom hem från Stockholm. Tusen och en saker. Men nu känns det som att jag är redo för den lilla kotten. Nu får tiden gärna gå snabbt.

Vi börjar även komma i ordning här hemma efter flytten. Bara några lådor kvar som ska sorteras. Började äta järntabletter förra veckan och känner att energin sakta men säkert är på väg tillbaka. Så nu orkar jag vara uppe en hel dag utan att ta små naps på dagen. Helt sjukt. Har nog inte varit upp 12 timmar i sträck sen i somras. Man hinner ju så mycket mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: