lazy wednesday afternoon

Jag börjar bli lite trött på att bara lunka omkring här hemma. Var på möte på arbetsförmedlingen igår och vi pratade lite om praktik. Men det känns ju sådär måste jag säga. Jag klarar mig än så länge, men det är ett pussel att få inkomsten att gå ihop fram tills mitt barn kommer. Hade inte räknat med foglossning, enorm trötthet och diverse krämpor som ständigt verkar vilja besitta min kropp. Men så är det just nu, och det är okej. Finns inte så mycket jag kan göra åt det, liksom. Är glad för det lilla jag orkar jobba, och att jag har bra lön.

Klockan är knappt ett och det ser ut som skymning utanför. Jag tänder ljus och lyssnar på Juliette Commagère. Dricker kaffe och ska sy på lapptäcket som ska ligga i spjälsängen. Se lite serier. Gå en promenad. Diska. Läsa. Lazy days. Det blir väldigt tråkigt i längden, men jag försöker göra det mesta av det.

Kommentarer
Postat av: Ida

Kaffe på måndag?

2010-11-03 @ 13:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: