birdhouse in your soul

Jag är så kass på att ta magbilder. Måste ta fler, tiden bara springer iväg. Snart står jag där med en bebis och en deg på magen. Här är den senaste bilden jag tog, och det måste vara minst tre veckor sen. Just nu händer det inte så jättemycket. Har fastnat på 64 kg. Har bara gått upp cirka 5 kg på 20 veckor. Men snart börjar väl bebisen växa så att det knakar i både fogar och mage. Ska till MVC på onsdag och jag tror att hon ska börja mäta magen nu. För att se om knodden växer som han ska. Ja, det är en pojke. Det har vi vetat sen ultraljudet. Vi har ett smeknamn på honom, som förmodligen blir hans tilltalsnamn även utanför magen.
Nu har vi bott in oss lite mer och det är bara ett par lådor kvar som ska packas upp. Jag är ju inte världens piggaste mört just nu och vill mest av allt ligga på rygg och känna knodden sparka och slå volter. Plus äta, sträckläsa böcker och titta på tv-serier. Försöker få lite rutiner med promenader men det går verkligen sådär. Det är ju mycket skönare att bara slappa och njuta av magen.
S åkte till Stockholm idag för två spelningar och för att spela in lite mer på skivan. Jag ville egentligen följa med men vi hittade ingen som ville låna ut sin bil och eftersom det planerades så hastigt så blev det lite för dyrt med tågbiljetter. Funderade lite på att ta bussen upp, men att sitta ner i åtta timmar i mitten av en graviditet är nog inte kul. Så jag stannar hemma och gnyr. Försöker planera in lite aktiviteter så att jag inte dör av tråkighet. Till exempel ska jag hem till Kotten och Siri imorgon. Och på torsdag kommer S kusin hit med lite mammakläder som jag ska låna.
Nu ska jag bota min huvudvärk med kaffe och Vampire Diaries.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad vacker du är finaste Maria!

Känns så konstigt, men blir så

lycklig! "Min vän är gravid, hon

ska snart få en liten bebis" brukar

jag säga till småflickorna. :)

2010-10-12 @ 11:17:25
URL: http://gmalmros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: