groove is in the heart

Helgen har varit tops. I fredags åkte vi till Köpenhamn lite senare än planerat. Tänkte först Louisiana, men tyckte inte det var nåt bra. Var framme i den ljuvliga danska huvudstaden vid två tror jag. Gick och letade efter ett museum, men behövde en toalett alldeles för mycket för att egentligen bry mig om vi hittade det. Gick på fina bakgator och ohade. Sen med raska steg mot Illum där jag hittade en damernas. Tittade på mammakläder men insåg att utbudet är så sämst. Tur att det FINNS ett annat utbud. Modet nuförtiden är ju ganska generöst i storlek och jag föredrar redan oversize, så förmodligen behöver jag bara köpa lite nya basgrejer. Pust. Hittade en liten söt butik som heter Name It, där vi köpte superfina bodys med ugglor på, plus en bib. Kommer go bananas på barnkläder snart känner jag. Den 28/9 ska vi på UL, och då kanske vi får veta vad det är för kön. Jag har velat veta det hela tiden. Vill veta vem som ligger därinne och guppar och blåser bubblor. Men går det inte att se är det också ok.

Åt på Wagamama. Drack den godaste rawfood-smoothien. Sen åkte vi till Malmö och såg Junip på Babel. Två timmars väntan innan de behagade dyka upp. En timmes konsert. Två alkoholfria drinkar. Ont i svanskotan och behov av toalett typ hela tiden. Var nästan lite glad när vi åkte hem. Men konserten var fin. Tyckte att jag kände rörelser i magen under spelningen. Som att någon låg och petade på mig med en fot, inifrån. "Mommy, skuva ner..." Sen dess har jag känt svaga rörelser, mest på samma sida. Och magen växer och växer och växer... Den måste ha växt minst 10 cm i omkrets de senaste två veckorna. Kan inte dölja den längre. Är i vecka 18, och det är snart dags för halvtid. "Bara" lika lång tid kvar. Och det är väl från och med nu som det kommer att kännas och märkas på en massa olika sätt. Har börjat få mer och mer problem med foglossning (har känt av det sen vecka 7 typ), och att jobba stående i 8 timmar gör mig nästan invalid. Igår var det hemskt, det var ett under att jag ens kunde ta mig hem efter jobbet. Men idag var det bra igen. Fick bara ont i fötterna. Bäst är när jag är ledig hela dagen och kan ligga i sängen när jag känner mig trött. Men jobba bör man annars dör man. Om någon månad kommer jag nog att behöva ta det lite lugnare med att böja mig ner och att lyfta saker, men jag lyssnar på kroppen för kroppen vet alltid bäst (tror jag), och än så länge känns det som att jag klarar det. Plus att jag är envis och KAN SJÄLV.

Gnäll, gnäll. Fast jag känner mig inte så gnällig. Mest "såhär är läget just nu". Fakta. Har lite svårt för att inte göra allting som vanligt. Man är ju pyttelite osmidig när man är preggo. Och det smyger sig på mer och mer för varje dag. Snart är jag en vit barbamamma som sitter i en fåtölj och säger "FEEEEDMEEEE". Hur lite jag än känner för det så kommer det att bli så. Försöker fortfarande ta långa, uppfriskande promenader i skogen. Men det tar liksom dubbelt så lång tid. Varje gång det gör ont i bäckenet så tänker jag på att gå "som att jag hade tight kjol på mig", som jag fått tips om att göra. Att ta långa, friska steg i takt med musiken är ju tyvärr uteslutet. Att ta pauser och studera lövens skiftande färg är den nya melodin. Kan sakna att jogga. Förstår inte hur vissa kan fortsätta att träna som vanligt. Går det? Eller är det bara jag som haft oturen med den tidiga foglossningen?

Hej och välkommen till min gravidblogg... Hehe.

I lördags hade jag tårtkalas med mina käraste. Det var bäst. Sen dess har jag bara jobbat.
Och nu är det dags för vampyrboken och sömnen. Godnatt.

Just det. Fick bästa presenten när jag fyllde år. Vi fick lägenheten! Skriver på papper imorgon. Tops!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: