dry your eyes mate

Är sur på Oii. Ni minns att jag beställde en Mini Rodini WCT Jumpsuit förra veckan. Den har inte kommit än. De har dragit pengar men ingen jumpsuit har dykt upp, och leveranstiden skulle vara 3-4 dagar. Har inte ens fått ett mail. Skickade mail igår men har inte fått svar. Dåligt. Ger dem den här veckan ut och sen börjar terrorn.

(36+3)

Har huvudvärk och är lite uttråkad. Finns inte så mycket att hitta på här hemma mer än att lusläsa mina Sookie Stackhouse-böcker, äta, titta på tv och sova. Väntar på att Sebbe ska komma hem så att vi (läs han) kan laga mat åt sin lille tjockis. Är sugen på hemmalagad köttfärspizza. Men vi måste lära oss att äta upp det vi har i kyl & frys. Vill inte ens tänka på hur mycket pengar vi spenderar på mat varje månad. Men mycket är det. Jag får så konstiga begär efter vissa speciella rätter, och då bara måste jag laga det. I måndags blev det hemmagjorda hamburgare. Sebbes gamla kompisar från förr kom hit och hjälpte oss att äta upp. Så gott.

Nu är det inte lång tid kvar tills vi har en alldeles egen liten miniperson. 23 dagar till D-DAY, men från och med lördag (37+0) är bebisen helt klar och kan komma när som helst. Längtar SÅ SJUKT MYCKET men är också nervös inför förlossningen. Har börjat få lite mer sammandragningar, och även svaga värkar. Känns som mensvärk ungefär. Det är ju helt i sin ordning, men undrar hur det känns när det sätter igång på riktigt. Tråkigt är att jag typ inte kan gå ut längre. Får så fruktansvärt ont i fogarna. Blir nästan förlamad i benen och kan bara ligga ner en hel dag efter att jag varit ute. Och jag är så rastlös. Så jag gör ju massa saker ändå. Igår fikade jag med Sofia på Ebbas, och fick gå lika snabbt som en snigel redan när vi gick på stan. Blir så trött också. En förlamande, ända in i märgen-trötthet som knappt går över ens när man sover en hel god natt. Det är nu man ska hålla peppen uppe och tänka på lilla minibullen i magen som snart kommer. Dessa sista sega veckor som är som att vada i kola... Fast jag är rätt glad alltid förutom när jag precis har vaknat och Sebbe har damp och hoppar i sängen. Typ.

När man bloggar om trollen. Dags för middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: