pinne versus blobb


VECKA 15 vs VECKA 39.

Skillnaden ser inte så stor ut här, men titta så liten magen var i vecka 15! Nu är den JÄTTESTOR! Önskar att jag hade en sån här bild från innan jag var gravid också, när magen var helt platt.

Jag är alltså en av de där som går upp 25 kilo under sin graviditet. Det fick jag veta svart på vitt igår hos barnmorskan. TJUGOFEM! KILO! Jag tycker inte att jag blivit så himla stor, men tydligen så har jag det. Ska bli spännande att se hur mycket jag går ner direkt efter förlossningen.

Och jag bryr mig faktiskt inte så himla jättemycket. Bara jag kan få bort själva "magen" sen. Degen.

Barnmorskan klämde och tryckte på magen och sa "Ni får nog en liten bebis. 3 kilo skulle jag tippa." Och det gör mig ingenting. Bara han är frisk och hel och fin. Och kommer ut snabbt.

Har alltså gått 39 hela veckor idag. En vecka kvar. SEX DAGAR. Jag hoppas att jag slipper gå över tiden. Känner mig SÅ FÄRDIG med det här nu. Det ska bli så fruktansvärt skönt att byta ut magen mot en söt, dreglande, skrynklig, gnyende liten bebis. Även om det är tusen gånger mer jobb att ta hand om en bebis än att ta hand om en mage.

Har haft mycket förvärkar de senaste dagarna. Klockade att de kom med 6 minuters mellanrum i förrgår. Igår hade jag bara hemskt ont och trodde att det skulle sätta igång vilken sekund som helst. Idag har det varit rätt lugnt och bebisen bara sover och sover och sover och bökar omkring ibland. Annars inga direkta tecken. Jag säger till när det händer nåt, lovar... Man märker att vänner och bekanta går och väntar nu, får sms och meddelande hela tiden där de undrar om han inte är här än. NÄR KOMMER HAN? Om jag bara visste. Fast det är rätt spännande och gå i väntans tider, för det kan verkligen hända NÄR SOM HELST.

Sebbe jobbar. Jag tvättar två maskiner. Ska se Californication, Grey's och Vampire Diaries. Är så trött på det här tråkiga tvtittarlivet. Ge mig min bebis nu. Ge mig mina fungerande ben tillbaka. Ge mig vår och sommar och långa promenader. Ge mig ork och styrka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

gick också upp cirka 25 kilo, varav säkert 10 av dom var slutarökakilo. ganska lätt att bli av med vikten efteråt, man sitter ju aldrig still, är alltid ute på promenad och ammar skitmycket vilket hjälper till med viktnedgången om man har tur... min bebis vägde nästan 5kg när den kom ut, så ingen liten här inte höhöh. lycka till!!

2011-02-20 @ 06:47:06
Postat av: jenny

kikar in med jämna mellanrum för att se om det kommer någon bebis snart.. spännande spännande!!



jag gick också upp massor - från 55kg till 84,5... my god vad stor och rund jag var har jag sett nu i efterhand. då samlade man bara på sig och tyckte att jaja det försvinner väl..

men det har tagit lite tid men degmagen är inget du behöver oroa dig för!

astrid vägde 2790gr men så kom hon i v36 också, skönt med en inte all för stor bebis..

kram

2011-02-23 @ 19:34:29
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: