zim zimma who got de keys to my bimma

Bollen växer och växer och växer. Här är den 34 veckor och en dag. Kände under söndagen att han sjönk ännu längre ner, och visst stämde det, enligt barnmorskan där vi var idag. Huvudet är bara lite, lite ruckbart. Korven väger ungefär 2,4-2,5 kilo, livmodermåttet är 32,5 cm (så den är normalstor trots att den ser enorm ut, thank you very much), hjärtslagen ligger på runt 140 och mitt blodtryck har gått upp från 90/60 till 110/70 på två veckor och jag hade lite äggvita i urinen så hon bokade in en extra tid nästa vecka för att kolla mig lite extra. Annars är det ju ett lågt men normalt blodtryck, men hon kände väl ändå att jag har haft 90/60 i 8 månader och nu när det höjdes så snabbt i samband med äggvita och att jag lätt får huvudvärk, så är det lika bra att hålla koll så att jag inte får preeklampsi (havandeskapsförgiftning). Men som hon sa, så är det inget jag ska oroa mig över eftersom det är "vardagsmat". Oroar mig inte heller.
Efter barnmorskan var vi på lunch i Dennis nya lägenhet och jag gick alla trappor upp till vinden och nu har jag så ont i mitt bäcken och ryggslut. Men lunchen var god.
Det börjar kännas mer och mer att slutdatum närmar sig. Nervositet blandat med lugn blandat med längtan. Vi går ju föräldrakurs nu och det lugnar lite, plus att vi gick igenom allt med barnmorskan idag och det lugnade mig ytterligare. Sen har vi skrivit packlista till BB-väskan och ska inhandla det sista nästa vecka. Tex innetofflor. Sen är vi redo för bäbis (fast det är vi redan nu känns det som)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: