snart kommer lyckan


Var nyss hos barnmorskan. Sista inbokade besöket. Hon undersökte mig (och gjorde hinnsvepning) och konstaterade att bollen är i rullning, BEBISEN ÄR PÅ GÅNG! Behöver ju inte gå in på detaljer, men jag är öppen 1 1/2 cm. Så alla förvärkar och molande värk har alltså gett resultat. Hurra. Hon trodde att det skulle ske innan helgen är slut. LYCKA! Vi gick därifrån svävandes på små moln. Exakt samma känsla som när vi fick veta att jag var gravid. Bara ren och pur lycka. Men även nervositet eftersom det kommer att hända jättesnart. Vi blir föräldrar inom några dagar. Helt sjukt knasigt, och jag tror inte att man fattar det förrän det verkligen är så. Man kan ju förbereda sig på tusen olika sätt, men jag kan inte fatta att jag snart håller i min alldeles egen son. Helt ofattbart. Nio månader av dagdrömmar är snart VERKLIGHET.

Bunkrade upp med nötter och Marsbars från Pistachia. Ska packa ner det sista i väskan. Sen ska jag bara lägga mig i sängen och vänta och längta. Bäbis, bäbis, bäbis.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gosh va roligt Maria! Följer det hela med spänning, du kommer lätt bli den finaste mamman! Kram kram

2011-03-04 @ 19:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: